جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ |۱۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 19, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ حجت الاسلام حسینی، با تأکید بر اینکه ملاک انتخاب اعضای کابینه دولت نباید قومیت و جنسیت باشد، گفت: مجلس شورای اسلامی نیز براساس معیارها و ملاک‌ها در رأی به وزرا با رییس جمهور منتخب همکاری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه بندر دیر ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهر، اظهار داشت: صداقت در گفتار، امانت‌داری و وفای به عهد و پیمان از ویژگی‌های مهم تقواپیشه‌گان است که در آیات قرآن و روایات معصومین آمده است.

وی افزود: امام حسین(ع) و یارانش با وجود کمبود نیرو با عزت مقابل دشمن ایستادند و با شهادت مظلومانه خود درس عزت و شهادت طلبی و دفاع از دین و ظلم‌ستیزی به ما آموختند.

حجت الاسلام حسینی، با بیان اینکه اگر فداکاری اهل‌بیت امام حسین(ع) نبود، حماسه عاشورا به نتیجه نمی‌رسید، بیان کرد: اولین درسی که از بازماندگان شهدای کربلا می‌گیریم ادامه جهاد حسینی با استقامت و ایستادگی است.

وی با اشاره به صبر حضرت زینب(س)، ادامه داد: در دفاع مقدس، خانواده شهدا با الهام از زینب کبری(س) فرزندان خود را فدا کردند و تا امروز هم مردم ما با الگوگیری از اهل‌بیت(ع) مقابل دشمن ایستادند.

امام جمعه دیر، روشنگری و افشاگری امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بعد از حادثه کربلا را مکمل قیام حسینی دانست و ابراز کرد: امروز همه ما با الگوگیری از اهل‌بیت امام حسین(ع) و استفاده از فرصت‌ها، باید در زمینه روشنگری و جهاد تبیین فعال باشیم.

وی با تأکید بر بی‌تفاوت نبودن در مقابل منکرات و اشاره به هتک حرمت عاشورای حسینی در یکی از هیئت‌های کرج، گفت: با وجود اینکه اعلام شد این اقدام برنامه‌ریزی شده بوده، اما باز هم برخی می‌گویند مجلس حسینی را مصادره نکنید.

حجت الاسلام حسینی، با بیان اینکه همه می‌توانند در مجلس حسینی شرکت کنند اما نه با ابزار گناه، عنوان کرد: کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند یا اعتقادشان نهادینه شدن بی‌حجابی و این مسائل در جامعه است و یا از سر ندانستن این حرف‌ها را می‌زنند که امیدواریم خداوند آنها را هدایت کند.

وی با اشاره به سالروز قیام مردم تهران در حمایت از آیت‌الله کاشانی در سال ۱۳۳۱، یادآور شد: این عالم مجاهد نقش تعیین کننده‌ای در نهضت ملی شدن صنعت نفت داشت.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان، بیان کرد: شورای نگهبان یکی از نهادهای بسیار مهم و تاثیر گذار است که حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است، اما متاسفانه همیشه هم از طرف دوستان و هم بدخواهان مورد هجمه قرار می‌گیرد.

وی با تبریک سالروز تاسیس سازمان بهزیستی، اظهار کرد: در دولت شهید رییسی خدمات ارزشمندی در جهت رفاه و آسایش مددجویان و معلولین انجام شده که افزایش ۴۰ درصدی مستمری معلولان و ایجاد فرصت‌های شغلی و حمایت از اشتغال آنها از جمله این خدمات است.

امام جمعه دیر با گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه در جمهوری اسلامی، تصریح کرد: تریبون نمازجمعه متعلق به مردم است، همواره مسایل و مشکلات شهر را از این تریبون بیان کردیم و از طرفی خدمات نظام و مسئولین هم بیان کرده‌ایم.

وی نماز جمعه را رابط بین مردم و مسئولین دانست و گفت: امسال شعار محوری هفته بزرگداشت نمازجمعه، نمازجمعه پایگاه خدمت است که امیدواریم واقعیت پیدا کند و بتوانیم خادم صادقی برای شما مردم باشیم.

امام جمعه دیر با اشاره به جایگاه نمازجمعه در قرآن و روایات ائمه معصومین، یادآور شد: امیدواریم نمازجمعه جایگاه خود را پیدا کند و ما بتوانیم در بحث خطبه‌ها و منش و رفتار امام جمعه به وظیفه خود عمل کنیم و شما مردم نیز با حضور خود این جایگاه را تقویت کنید چرا که تقویت نمازجمعه، تقویت نظام و رهبری است.

وی با اشاره به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، تصریح کرد: با تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب و تلاش مسئولان، انتخابات در کمال سلامت و امنیت برگزار و رییس جمهور انتخاب شد.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه همه افرادی که در انتخابات شرکت کردند و کسانی که از نامزدها حمایت کردند به وظیفه خود عمل کردند، تأکید کرد: در نظام اسلامی برنده و بازنده به معنای آنچه در غرب است، نداریم، امروز دوران رقابت تمام شده و دوران رفاقت برای سازندگی کشور است.

وی با تأکید بر اینکه هم نامزدهای رقیب رئیس جمهور و هم رئیس جمهور منتخب دست وحدت به یکدیگر دهند، تصریح کرد: رئیس جمهور منتخب از نظرات صاحب نظران و جریان‌های مختلف استفاده کند و کابینه‌ای تشکیل دهد که معتقد به مبانی اسلام و نظام اسلامی باشد و با انقلاب و نظام و امام راحل زاویه نداشته و تخصص و تعهد داشته باشد و دلبسته به بیگانگان نباشد.

حجت الاسلام حسینی، با تأکید بر اینکه ملاک انتخاب اعضای کابینه دولت نباید قومیت و جنسیت باشد، گفت: مجلس شورای اسلامی نیز براساس معیارها و ملاک‌ها در رأی به وزرا با رییس جمهور منتخب همکاری کند.

وی تأکید کرد: امیدواریم رئیس جمهور منتخب همان طور که در ایام تبلیغات از نهج البلاغه سخن می‌گفت و حضوری که در دهه اول محرم در هیات‌های مذهبی داشت و از حرکت در مسیر امیرالمومنین(ع) و عمل به سیاست‌های رهبری حرف زد و سیاست‌هایی که اخیرا درباره مسایل خارجی اعلام کرد، در این راستا حرکت کند و همگان از وی حمایت می‌کنیم.

حجت الاسلام حسینی، با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب در تعامل با دنیا بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت عمل کند، گفت: مردمی بودن و شریک کردن مردم در اداره کشور مورد عنایت رییس جمهور منتخب باشد، قوای سه گانه کنار هم باشند و هماهنگی آنها برای پیشبرد امور کشور مدنظر باشد.

وی با بیان اینکه رییس جمهور منتخب جلوی حاشیه‌سازی مدعیان طرفداری از خودش را بگیرد، ابراز کرد: در دولت‌های مختلف افرادی حاشیه‌سازی می‌کردند و وقتی که باید صرف مردم شود، صرف پاسخگویی به این حاشیه‌سازی می‌شد.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: رئیس جمهور منتخب به دور از حاشیه سازی‌ها کابینه تشکیل دهد و به مردم و نظام اسلامی خدمت کند.

وی تأکید کرد: ایران اسلامی با صراحت اعلام کرده ترامپ مسئولیت ترور شهید سلیمانی برعهده داشته و باید محاکمه شود و این مهم از طریق قانونی و بین المللی و داخلی در دستور کار قرار داده و ما روزی شاهد محاکمه عاملان و آمران شهادت سردار سلیمانی خواهیم بود.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه در ایام محرم حوادث غزه ما را به یاد کربلا انداخت، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه ما است که به ندای اباعبدالله پاسخ دهیم و مقابل ظالمان بایستیم.

وی ابراز کرد: شهروندان برای جلوگیری از خاموشی‌ها، در مصرف برق صرفه جویی کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha